Latvijas Radio Koris·
diriģents: Sigvards Kļava
Izdošanas datums: 2025.g. 4.aprīlis
Izdevniecība: Ondine
SATURS:
1. Psalm 100 – Jauchzet dem Herrn, alle Welt (WoO 28; MWV B 45)
Die Deutsche Liturgie, MWV 57 (Three pieces)
2. Kyrie (WoO 24)
3. Ehre sei Gott in der Höhe (Gloria) (WoO 26)
4. Heilig (Sanctus) (WoO 27)
Sechs Sprüche, Op. 79
5. Im Advent – Lasset uns frohlocken (MWV B 54)
6. Am Weihnachten – Frohlocket, ihr Völker auf Erden (MWV B 42)
7. Am Neujahrstage – Herr Gott, du bist unsre Zuflucht (MWV B 44)
8. In der Passionszeit – Herr, gedenke nicht unsrer Übeltaten (MWV B 50)
9. Am Karfreitag – Um unsrer Sünden willen (MWV B 52)
10. Am Himmelfahrtstage – Erhaben, o Herr, über alles Lob (MWV B 55)
Drei Psalmen, Op. 78 (Carus Verlag 1997 Edition)
11. Psalm 2 – Warum toben die Heiden (MWV B 41)
12. Gloria Patri (MWV B 41)
13. Psalm 43 – Richte mich, Gott, und führe meine Sache (MWV B 46)
14. Ehre sei dem Vater (MWV B 48) – World Premiere Recording
15. Psalm 22 – Mein Gott, warum hast du mich verlassen (MWV B 51)
16. Zum Abendsegen (WoO 12; MWV B 27)
APRAKSTS:
Lai gan bērnībā Mendelszons netika audzināts kādā konkrētā ticībā, kristīgā tradīcija dziļi iesakņojās viņa radošajā pasaulē. Tikai 12 gadu vecumā viņš uzsāka darbu pie saviem pirmajiem psalmiem, bet vēlākos gados viņa kora darbi ievērojami pārsniedza agrīno mēģinājumu robežas ar plaša mēroga opusiem. Mendelszonam, kurš izšķiroši ietekmēja Johana Sebastiāna Baha mantojuma jaunatklāšanu pasaulei, tajā skaitā atklājot līdz tam nezināmo Baha Mateja pasiju, garīgās mūzikas komponēšana bija dabiska izvēle un kormūzika bija komponistam dziļi personisks un organisks izteiksmes veids.
Tvartā pirmo reizi tiek ieskaņots līdz šim neierakstīts opuss - "Ehre sei dem Vater", tas audio ierakstā tiek izdots pirmo reizi!
Lielākā daļa šajā albumā iekļauto darbu tapuši deviņpadsmitā gadsimta četrdesmitajos gados - šajā periodā Mendelszons pastiprināti pievērsās a capella kora mūzikas radīšanai. Tā kā skaņdarbi tapuši Mendelszona dzīves pēdējā dekādē – laikā, kad viņš sirga ar slimību, kas izrādījās liktenīga, šī mūzika nes sevī ne tikai harmoniju un ticību, bet arī skaudru trauslumu.